FAQ
Använder ni er egen utrustning?
Ja, vi använder vår egen utrusning av hög kvalitet för att kunna erbjuda våra kunder den bästa servicen.
Använder ni ekologiska produkter? Vi har barn och husdjur.
Ja, alla produkter som vi använder är miljöcertifierade. Vi tar inget extra betalt för dessa produkter.
Hur ofta byter ni era moppar och mikrofiberdukar?
Vi behandlar och byter dessa efter varje kundbesök. Vi är mycket noggranna med renligheten i ditt hem.
Har ni någon försäkring?
Ja, alla våra anställda är försäkrade. Vi har även en ansvarsförsäkring för oförutsedda händelser.
Måste någon vara hemma under städningen?
Du bestämmer själv om du vill vara hemma under tiden vi städar! När du beställer städning kan du berätta för oss hur vi kommer in – ge oss en extranyckel eller be oss hämta nyckeln hos din granne. Du måste inte vara hemma, men vill du vara hemma så går det också bra. Du bestämmer själv vad du känner dig bekväm med!
Hur långt i förväg ska man avboka en städning?
Vi ber dig informera oss om eventuella ändringar 3 dagar före ett bokat besök. För ändringar som meddelats senare fakturerar vi 30 % av det vanliga priset. Vi förstår att det kan vara fråga om force majeure och i sådana fall kan bokade besök avbokas när som helst utan straffavgifter.
Hur får jag min faktura?
Du kan välja att få antingen en elektronisk faktura eller en pappersfaktura. I och med att vi är ett miljöinriktat företag ser vi dock gärna att du väljer elektroniska fakturor.
Vad har ni för betalningsvillkor?
Betalningsperioden är 15 dagar.
Hur lång uppsägningstid tillämpar ni för kontraktet?
Kontraktet kan sägas upp när som helst. Skulle du vilja avsluta ditt kontrakt med oss kan du göra det när som helst utan någon extra kostnad.
Hur säger jag upp kontraktet?
Du kan säga upp kontraktet genom att skriva till oss och ange kontraktsnummer och uppsägningsdatum.
Debiterar ni någon extra avgift om vi har husdjur?
Nej, vi debiterar inget extra för husdjur. Vi skulle dock uppskatta om ni informerar oss om ni har marsvin, eftersom några av våra medarbetare är allergiska mot dem.
Debiterar ni extra för transport?
Vi tar inget extra betalt för transport inom Göteborg.
Erbjuder ni några extra tjänster?
Ja, våra medarbetare kan erbjuda tilläggstjänster såsom fönsterputsning och ångtvätt.
Kan barnen vara hemma medan ni städar?
Det är helt okej om barnen eller någon annan är hemma medan vi städar.
Vilka tider håller er kundtjänst öppet?
Vår kundtjänst håller öppet 08:00–19:00 på vardagar och 10:00–15:00 under helgen.
Hur bokar jag en städning?
Du kan boka en städning genom vårt kontaktformulär, per e-post eller per telefon.
I vilka områden i Göteborg arbetar ni?
Vi erbjuder våra tjänster i hela Göteborg. På begäran kan vi även komma till andra områden. Kontakta oss om du önskar städning utanför Göteborgsområdet.
Kommer jag alltid att ha samma städare?
Ja, vi skickar alltid samma städare till dig.
Hur många städare kommer att arbeta i mitt hem?
Vi arbetar i par eftersom det är snabbare och mer effektivt. Om du t.ex. behöver 5 timmars städning i ditt hem kommer vårt team att vara klara med städningen på 2,5 timmar.
Erbjuder ni tvätt- och strykningstjänster?
Nej, för närvarande erbjuder vi inte sådana tjänster.
Erbjuder ni trädgårdstjänster?
Nej, för närvarande erbjuder vi inte sådana tjänster.
Städar ni även Airbnb-fastigheter?
Nej, vi städar inte Airbnb-fastigheter.
Hur kan jag träffa er personligen?
Det är lätt att ordna – boka ett kostnadsfritt hembesök så kommer vi till dig, eller boka ett möte med oss på vårt kontor i Långedrag.
Hur kommer ni in i mitt hus?
Det kan vi ordna på flera olika sätt. Du kan ge oss en extranyckel (vi skriver då givetvis under en nyckelkvittens), du kan vara hemma när vi kommer, eller så kan du lämna dina nycklar hos en granne. Kontakta oss för ytterligare information.
Konfidentialitet/känsliga uppgifter i hemmet
Vi på Långedrag Housekeeping garanterar att det som vi ser eller det som händer i ditt hem stannar i ditt hem.
Hur får jag tillbaka mina nycklar?
Ta kontakt med oss så återlämnar vi dina nycklar inom 24 timmar.