FAQs

  • Ja, vi använder vår egen utrusning av hög kvalitet för att kunna erbjuda våra kunder den bästa servicen.

  • Ja, alla produkter som vi använder är miljöcertifierade. Vi tar inget extra betalt för dessa produkter.

  • Vi behandlar och byter dessa efter varje kundbesök. Vi är mycket noggranna med renligheten i ditt hem.

  • Ja, alla våra anställda är försäkrade. Vi har även en ansvarsförsäkring för oförutsedda händelser.

  • Du bestämmer själv om du vill vara hemma under tiden vi städar! När du beställer städning kan du berätta för oss hur vi kommer in – ge oss en extranyckel eller be oss hämta nyckeln hos din granne. Du måste inte vara hemma, men vill du vara hemma så går det också bra. Du bestämmer själv vad du känner dig bekväm med!

  • Vi ber dig informera oss om eventuella ändringar 3 dagar före ett bokat besök. För ändringar som meddelats senare fakturerar vi 50% av det vanliga priset. Om du avbokar din tid med kort varsel (24 timmar innan din avtalade tid) kommer vi att debitera 100% av priset.

  • Du kan välja att få antingen en elektronisk faktura eller en pappersfaktura. I och med att vi är ett miljöinriktat företag ser vi dock gärna att du väljer elektroniska fakturor.

  • Betalningsperioden är 10-15 dagar.

  • Kontraktet kan sägas upp när som helst. Skulle du vilja avsluta ditt kontrakt med oss kan du göra det när som helst utan någon extra kostnad.

  • Du kan säga upp kontraktet genom att skriva till oss och ange kontraktsnummer och uppsägningsdatum.

  • Nej, vi debiterar inget extra för husdjur. Vi skulle dock uppskatta om ni informerar oss om ni har marsvin, eftersom några av våra medarbetare är allergiska mot dem.

  • Vi tar inget extra betalt för transport inom Göteborg.

  • Ja, våra medarbetare kan erbjuda tilläggstjänster såsom fönsterputsning och ångtvätt.

  • Det är helt okej om barnen eller någon annan är hemma medan vi städar.

  • Vår kundtjänst håller öppet 08:00–19:00 på vardagar och 10:00–15:00 under helgen.

  • Du kan boka en städning genom vårt kontaktformulär, per e-post eller per telefon.

  • Vi erbjuder våra tjänster i hela Göteborg. På begäran kan vi även komma till andra områden. Kontakta oss om du önskar städning utanför Göteborgsområdet.

  • Ja, vi skickar alltid samma städare till dig.

  • Vi arbetar i par eftersom det är snabbare och mer effektivt. Om du t.ex. behöver 5 timmars städning i ditt hem kommer vårt team att vara klara med städningen på 2,5 timmar.

  • Nej, för närvarande erbjuder vi inte sådana tjänster.

  • Nej, för närvarande erbjuder vi inte sådana tjänster.

  • Nej, vi städar inte Airbnb-fastigheter.

  • Det är lätt att ordna – boka ett kostnadsfritt hembesök så kommer vi till dig, eller boka ett möte med oss på vårt kontor i Långedrag.

  • Det kan vi ordna på flera olika sätt. Du kan ge oss en extranyckel (vi skriver då givetvis under en nyckelkvittens), du kan vara hemma när vi kommer, eller så kan du lämna dina nycklar hos en granne. Kontakta oss för ytterligare information.

  • Vi på Långedrag Housekeeping garanterar att det som vi ser eller det som händer i ditt hem stannar i ditt hem.

  • Ta kontakt med oss så återlämnar vi dina nycklar inom 24 timmar.